2010. szeptember 23., csütörtök

Újabb nagy túra

Ma olyan 5 körül kimentünk kocsival a hegyre. Lent gyakoroltam Hunorral midne szépen ment sőt elengedtem a pórázt és úgy is jött velem. Ám a füves nyilt részen bepörgött. Meg kelett fognom mert vetődött össze vissza. Lefeküdt meg kúszott. Aranyos volt nagyon :D de azért nem annyira zseretem ezt neki engedni.
Aztán elindultunk haza. Épp hogy csak elindultunk szembejött velünk egy csaj egy labrador retrieverrell. Mint kiderült molyl a neve és 5 hónapos. Nagyon okso ahogy mesélte és jól összehaverkodtak Hunorral. Nagyon belemerültek a játékba. Néha Hunor nagyon bedurvult ezt kell belőle kinevelnem. De gyorsan. Jó oskáig ott voltunk aztán ellenkező irányokba leindultunk. Hunor jól kijátszotta magát de nem fáradt el. Végig szépen sétált. Mind a 3 km-n XD. Sztem egyébként tökre örült egy új ismerősnek. Az út több irészén oylan jó csönd volt hogy az hihetetlen. Ennyire ellazulni eddig csak lovagláskor terepen szoktam. Nagyon jó volt. Imádom Hunort (L).
A faluba sokan megnéztek minket. Elcsíptem pár beszélgetés foszlányt h miylen okos kutya meg ilyenek. Így könnyü gyakorolni a nyugodt magabiztos energiát. Az utcánkba sem ugatott meg minket egy kutya sem. A kapunk elött még csináltam egy ül, fekszik, fel, szemkontaktus sorozatot. Aztán bementünk. Levettem a pórázt és kábé 5 percig csak álltunk mind ketten az ajtóba mire a többi kutya ledetektorozott minket.
Hál' égnek holnap már péntek. No meg az egész hétvégét gyakorlatilag Hunorral tölthetem uyganis viszem nagymamámhoz. Remélem vasárnap reggel jó idő lesz. Már várom a kutyaovit.
Majd lefelejtettem két dolgot: Hunor egyre kevesebbszer felejti el hátra tartani a fülét. Ami pedig an övekedését illeti. Most hosszában nőtt, elég látványosan.
Még valami. Molly labinak igen furi hangja volt. Bár Hunor sem panaszkodhat az eszméletlen mély ugatásával XD.

5 megjegyzés:

  1. szia!

    Ha megengedsz egy jótanácsot...vagy inkább egy észrevételt...
    Hunor még nincs 8 hónapos ugye? Akkor hagyd egy kicsit még, hadd legyen kiskutya! Ő még kicsi, nem szabad rászólni, hogy hogyan játszon-ne aggódj a másik kutyus nem fogja hagyni magát, majd helyreteszi. Hunornak meg kell tanulnia kommunikálni idegen kutyusokkal, de ha rászólsz játék közben ezt nem fogja megtanulni.
    Gondolj úgy rá, hogy pici kisgyerek még, akinek nincs más dolga egyelőre, mint játszani, játszani, enni, aludni és játszani. Ez olyan, mint amikor a gyereket befogják a szülők mindenféle különórára és nem tud játszani a vele egykorú gyerkőcökkel.
    Szóval ne legyél vele ennyire szigorú és hagyd fetrengeni a fűben, meg bepörögni kicsit, hisz ő agár. Ez maga az agárság. Ez a bepörgés.
    A fülével szintén ne törődj, nem kell lekötözni, semmi baj vele, az enyém is furán tartja néha, kiskorában meg...:))) a két füle az égtáj mind a 4(!!) irányába állt:DD
    Ne akard, hogy egyből jól viselkedő, komoly kutya legyen, aki mindenáron szót fogad.
    bocs, hogy így beleszólok, csak gondoltam Hunor érdekében hívom fel a figyelmedet ezekre. Én is túl sokat akartam Csikótól, amikor kicsi volt, én is elfelejtettem, hogy ő még gyakorlatilag baba, aztán egy kutyaoktató ismerősöm szólt, hogy hagyjam még ezeket a dolgokat.
    sok puszi nektek!

    VálaszTörlés
  2. Hagytam játszani de sokszor játékból kapkod meg harap elég rendessne mai sztem nem jó és nagyobb korában bajt okozhat. A füle már rendben áll mert a porc helyrejött ahogy néztem. Hagyom játszani futkozni de sztem nem kérek tőle túl sokat.
    Am semmi baj azért van a kommentár h véleményezz XD

    VálaszTörlés
  3. ha téged kapkod és harap, azt ne engedd, de ha kutyákkal csinálja, azt hagyd. majd a többi kutya megtanítja, hogy hogyan kell játszani! ha 7-8 hónaposan is durva, akkor rászólhatsz, de addig hagyd, hadd nevelődjön a kutyusok által.
    Ha viszont kicsi kutyákkal csinálja, akkor szólj rá, bár erről meg nemigen lehet leszoktatni, mert ez náluk ösztön...a kisebb kutyákat meg is ölhetik majd nagykorukban, és nem azért, mert gonoszak, hanem mert nyuszinak nézik őket..ilyen kis yorkikat, westiket, csivavákat simán kicsinálnak sajna:S

    VálaszTörlés
  4. hát nem hiszek ebben az álltalánosításban. Okés h nyúlnak nézi de ha hozzá van zsoktatva kizárt. Most is a westinkel nem csinált smemit csak az elején volt durva egy kicsit. Részben hagyom hadd nevelődjön de ha úgy látom közbeszólok...
    Engem nem kapkod egyébként

    VálaszTörlés
  5. sajnos nincs kivétel...de a ti westiteket ne féltsd! az olyan kutyáknál lesz ez, akik megijednek tőle és elszaladnak előle. De még kicsi, majd nagykorában kell ettől félni, jól gyakorold be addigra a visszahívást!
    az én kutyusom is egy angyal ám, kis szelíd, nyugodt kis ábrándosszemű pocok. ám ha meglát egy kis csivavát teperni maga előtt, egyből ráront.
    ha többet akarsz tudni az agarakról a www.netboard.hu-ra regisztrálj, ott van egy olyan, hogy KUTYA és abban az agár fajták-tudsz kérdezni is a tenyésztőktől is pl. itt egy direkt link, remélem működik: http://www.netboard.hu/viewtopic.php?topic=18682&x_

    VálaszTörlés