2010. november 1., hétfő

Behívás gondok és Totó legjobb formája

Nah eljött az uccsó kutyaovis napunk tegnap. Lejárt a bérletem és télire pihenőpályára terelem a kuytsuliba járást ugyanis nem lenne alkalmam sehogy sem kijutni, főleg ha hó lesz. Így volt ez amikor lovagoltam is télire pihenő pályán volt.
Bár ez nem ennyire egyszerü, hisz Hunorral továbbra is foglalkozni fogok szóval a lovaglásos szünettel ellentétben itt nem leszek tél végére hiánybeteg XD.
Szóval elemntünk hát a kutyaoviba ahol most is megovlt a társaság. Legjobb haverunk Rozi németjuhász, a két bullterrier, Nina. De voltak újjak is egy snauzer képében és egy Excel nevü ropti képében. Jól elvolt a banda amikor elengedtük őket. A kiscsoportba is láttam új arcokat. Egy cuki szálás szőrü barna kutyulu a Hunort várt mindig az elválasztó kerítésnél.
Ma behívással nagyon sokat bénáztam. Nagyon elterelődött a figyelme minden másra és 6-7 behívásból kétszer jött oda normálisan. A náthám sme gyógyult még meg ezért hangom sem volt túl jó ráadásul a zsél rendesen elfújta, hisz az oktató instrukcióit sem hallodtam mindig. Bár alapvetően én ritka süket vagyok.
De aztán mindig valahogy rámtalált a kutya.
A pórázon végrehajtott dolgok valami álomszerüen mentek. Mi csináltuk az egyik legjobb maradot. Az ültetést és fektetést gond nélkül. A lábhoz szebben ment volna ha nem olyan jutalomfalatot hozok ami egyébként a nagyobb kutyáink tápja. Hunor ki nem állhatta de nagyduzzogva azért jutalomnak vette. Szóval a lábhoz ment bár szemkontaktus hiányába de gyönyörü kanyarokkal, mintha csak tudta volna merre kell mennünk.
Volt még behívásos verseny. Abból állt hogy két segítő megyfogott egy-egy kutyát ez volt ar jathely. A gazdik elfutnak a pálya végére /a pálya rudakkal volt kijelölve illetve a kezdő és végpont, amit Hunor majdnem ellopott./ Majd hívják a kutyát amennyire csak lehet.  párosokból a győztesek kerülnek össze és így tovább az első kettőig. Az első futamban egy zsemle színü labdradorral kerültem össze. Hát a hunor valami eszméletlen volt. Hívtam hívtam ős szaglászott a  startnál. A másik kutya már rég megtette a rövidke táv felét mire feleszmélt az én drága agaram. De baszsus megnyerte a futamot! Tehát fele annyi idő alatt tette meg mint a másik. Szinte játszva.
Jött a második forduló és a snauzerrel kerültünk össze. Kemény dió....mivel a kuyta eléggé hallgatott a gazdái hívására. De a Hunor viszont gyorsabb volt alapvetően nála. Így kiegyenlített küzdelem volt ahol a hunro ismét csak lassna indult de begyorsulva sem tudta már megverni a másik kutyát. Igaz egy orrhoszs volt a külömbség. A döntőbe a mi ellenfelünk a snauzer került be és Nina aki a legnagyobb favorit volt az egész futamban. Eszméletlen gyors volt és nagy lelkesedéssel futott a gazdájához. Ugyanakkor célfotó híjján két győztesünk lett xD.
Attól függetlenül örültem hogy nem az utolsók között végeztünk.
A palánkos behívásnál a segítő végigkisérte a hunort mainek nem tudom mi értelme volt hisz olyankor úgy is odajött volna hozzám. Nem hiszem....tudom. De hát ez van.
Barátnőm Cintia /Sziszi/ nagyon kedves volt és fotózgatott minket suli közben így lettek épértelmü, képi emlékeink az oviról. Millió köszönet :)
Ithon az első dolgom az volt hog utánnajárok valami hatékony behívási módszernek és a flexis melett döntöttem. Majd meglátjuk hogy hogy fog menni. De jónak tűnik.
Ma:Totót bent találtam. csak úgy mint tegnap xD. Olvasni nehezen tudtam mert annyi zaj volt, ráadásul az a kis foltos szőrmók is itt horkolt mellettem. Így hát vettem pár jutalomfalatot és gyakoroltunk. Naggyon élvezte. A kerül tök szépen megy és végre a szlalomot sem kell annyira mutatnom neki, jobban mondva a nyolcast a lábam közt nem kell mutatnom. A beng cuki, kuszásnál NEM kell lehajolnom elég leötte tonyognom és mondani hogy kúszik, ráadásul nem csal!! A forog lassan szaltóba megy át a levegőben XD. Nem egyszer volt már hogy a levegőben tette meg a fordulatot. Az állvapacsi megy. Bár nincs rá külön parancsszavam csak zah ogy bal mitn a pacsinál még is tudja hogy melyiket kérem tőle.
A körbét élvezzük mind a ketten és a hejben felugrást akár ugrókötéllel is csinálhatnánk. Majd egyszer kipróbálom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése