2011. március 31., csütörtök

Ez történt az utóbbi napokban

Nemes kutya avagy a "kereszt" bemutatása
Elegancia, gyorsaság. Költészet a mozgásban. Ezzel kezdeném a mostani blogot. Jó néhány napja nem írtam. Ez nem megszokott tőlem. De most nagyon megszállt az ihlet.
Nem gondoltam soha, hogy egy kutya is tud olyan kecses lenni akár egy ló. Mert én alapvetően kiskorom óta a lovakat imádtam. Két külömböző állatfaj. Mindig is jobban szerettem a lovak nyugodtságát, szépségét...a tekintetüket. Ismétlem: nem gondoltam volna hogy egy kutya is tud olyan kecses lenni. De tud. És ő az enyém. Nemcsak gyors, és okos de még gyönyöreün mozog.
A napokban furcsa dolgot vettem észre. Nagy kergetőzés folyt. Nem tudtuk eldönteni ki kit kerget. Bundi telje sebességgel futottak örbe ah ázt, míg Hunor várta a ház sarkánál. Miután elszáguldott melette Bundi nagy lendülettel, Hunor utánan eredt. A helyből sartoló agaram 3 aza HÁROM vágta ugrás után fél méterrel elöbbre volt mint az a kutya amelyik végig lendületénél volt, és volt ideje felgyorsulni.
Nem gondoltam volna hogy ilyen látványos lesz a Hunor gyorsulása. Na meg az az elegancia a könnyedség hogy nem látszik a kutyán az erölködés, vágtaugrásai nagyok, szinte úszik a levegőben. Elképesztő. Szinte lassított felvétel a másikhoz képest még is sokkal gyorsabb. Ez persze a hosszú lábainak és a nagy térölelő mozgásának köszönhető.
Nah de belekezdek a blog tanulós részébe. Először a tegnapról regélek.
Nem akartam vele gyakorolni, bár korán értem haza. De játszani akartam vele, viszont nem kint mert ott a többi is.  Így hát leszedtem 3 poharat, egyformákat de más szinüeket és elővettem egy törölközőt. Felszerelkezdtem száraztáppal és behívtam a vadállatot.
Először leültettem a boltív mögé, letettem a három poharat lefordítva, egyikben jutalommal. Majd kiadtam a parancsot: keresd!
Mint aki mindig ezt csinálta odament. Végigszagolt mind a 3 poháron majd visszatért ahhoz amelyikben a jutalom volt. Bár lesőre a felborítás nem sikerült 3. alkalomra már egész rutinos volt.
A következő az volt, hogy leterítettem a törölközőt, rá jtfal majd félbehajtottam. Ráléptem hogy ne csusszon el amíg piszkálja és egy kicsit rásegítettem. Nagyon élvezte. Én pedig örültem neki.

Napozás: imádja :D
Folytatom a mai nappal:
Felpakoltam a labdát, a klikkert és a jutfalt. Száraztápot. Most hanyagolom egy kicsit a sajtot, nem akarom hogy annyira megunja.
Aztán először kevesebb majd egyre több feladat után adtam neki falatot. S bár néha elkalandozott a figyelme a zacskó felé nagyon ügyes volt.
ül, marad, fekszik, fel, fekszik, kereszt --> majd jutfal
ül, turn, lábhoz, hátra arc, lábhoz, turn, ül, fekszik ---> majd jutfal
áll, marad, fekszik, marad ---> majd jutfal
Végül amikor jött mostohaapám. Magamhoz hívtam, "mellém" majd ül és fekszik. Maradban otthagytam. Háromszor mondatm összesen a maradot. Közben mostohaapám bejárt, kaput csukott, cuccokat hozott be sőt félig Totó is feljött a teraszra. Az én ebem végig helyben maradt.
Ez a gykaorlás rövidebb volt mint szokott. Hisz ez az utolsó marad ovlt egy kicsit hosszabb tartamu. A feladatsorok nem. Jópont hogy most csak forognál ment oda a jutfalos zacsihoz, nem arrafelé ült le...stb.
Aztán elővettem a labdát. Kétszár háromszor csak kinyitotta és picit vette a szájába, negyedszerre a cipősládán ráharapott, az utolsó pedig az volt hogy kivette a kezemből. Ez utóbbinak különösen örültem. Hisz legalább a szájába vette és felemelte. Remélem úgy leszünk ezzel ism int a kupakkal.Azt amint meglátja elkezdi a mancsait adogatni XD.
A "cross" most egy picit parkolópályán van. Majd szombaton előveszem a kupakot aztán próbálkozunk.
Aztán játszottam velük egy kicsit, odajött az ebem simire, nem én hívtam. Jaj de örütlem amikor odabújt. Ritkán kezdeményez ő.
Vasárnap majdnem 100% hogy segítek barátnőmnek kisfilmet forgatni. Hunor is szerepet kapott. Jaj de jó lesz. Első szinészi szerep. Nem lezs túl bonyolult. Majd meglátjátok. Találkozunk két kislánynal is oszt. társamon kívül, az apjával és egy angol bulldoggal aki - azt mondta - nagyon jófej eb. Nagyon várom már.
Apropó...azt elfelejtettem hogy vidire vettem a jutfalos poharasat és pár trükkünket. Majd hétvégén kerálok belőle videót.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése