2011. június 12., vasárnap

Unalom!!??

Huh hát inkább leirom szépen pontról pontra a tegnapi napot.
A megbeszéltnél elöbb ugyan de jött a nagymamámhoz anyám és Huncus. Már bent ovltak mire én lejöttem az emeletről de én engedtem el a futógépet. Totálisan nem érdekelte egyik másik kutya sem ami jópont. Akkora bazi nagyokat sprintelt hogy csak na. Mindig eljött arról a hejről ahonnan elhívtam mert mondjuk ott volt a szomszéd kuyta vagy bement a garázsba. Aztán futott a Zizyvel is de nem durván játszottak vigyázott a westi épségére. Volt zoom zoom ami az amikor egyk uyta eszevezsettül fut mintha fenékbe lőtték volna. Itt Hunor váltogatta h melyik lábra vágtázzon.
Átöltöztem, kivittük a cuccaimat, felnyaláboltuk a kutyát miután ivott és elmentünk másik nagyanyámhoz. Felfelé nem volt gond a lépcsőkön. Lefelé már eléggé. Nah de amikor bementünk a lakásba és kijött a konyhából úgy megiedt a Hunortól XD. Mert ő volt legelöl és csak őt látta elsőzör. Amúgy az ebzet okos volt. Nem pisilt be és egyéb, lefeküdni nem feküdt de elvolt állva is.
Ez után mentünk a kutyasulliba. Először még sétálni kelett egy kicsit és volt egy kis gond az egyetlen BC-vel. Hunor pórázon nem birja a bc-ket ezt most már kijelenthetjük. Várni kelett aztán a kinti részen volt egy behívás ahol el lehetett dönteni h elengedjék a kutyát vagy pórázon kisérjék. Én az utóbbit választottam de ettől függetlenül az oktatót odacibálta egyenesen hozzám XD. Utánna mehettünkbe a placcra. Ott volt egy palánkos behívás és itt már nem kisérték. Aztán egy kis pórázos séta.
Utánna a házi feladat ellenőrzés: játék a kutyával. A miénk jó volt hunor "harci játékos" :D. Volt aki nem vette komolyan és volt aki nem akarta h ugráljon rá a kutya de hát játék közben lehet engedni.
Elengedésekkor Hunor fáziskéséssel és csga tempóban de mindig szépen bejött, anyám szerint jobban is mint előző alkalomkor.
Laza pórázos sétát vettük de ez még nem a "lábhoz".A visszafordulós megrántós "trükköt" alkalmaztuk és ugyan Hunornak nem kelett sima sétakor ez de maikor am ásik kutya felé húzott akkor nagyon jó hasznát vettem. Utánan már nem is volt ilyen. Csupán két rántás.
Majd vettük a feksziket...boring. Aztán bejöt taz egyik oktató a snaciával és elkezdék mutogatni a lábhozt, az igazodást és a szemkontaktot.... boring hát komolyan már azon voltam h ezt most akkor én is megcsinálom nekik mert a Hunor első klakkogó /szemkontaktus veszényszó/ hangra felkapta a tekintetét. Ráadésul ezután a minibemutató után gyönyörüen jött láb melett. Gynyörüen állt meg "áll" paranycsa és ült vagy feküdt vagy éppen fekvésből felült. A feladat az igazodás volt ilyenkor de én két csehes után abbahagytam 3.-ra meg megnézte az oktató. Aztán mondta h akkor láb melett sétából is ültessem le...oké megvolt aztán punnyadtunk mert volt aki kinlódott a feladattal. Hunort megitattam, ledőlt, a fűben hempergett.
Házi feladat a szemkontakt..... jaj ez most komoly?
Beszéltünk arról h hogyan lehet leszoktatni a kutyát a felugrálásról. Vagy elfordulsz vagy ha felugrik megfogod a két lábát addig tartod amíg kényelmetlen nem lesz neki a helyzet. Itthon Totóval KÉTSZER kelett megcsinálni és abba is hagyta *döbbent arckifejezés*
Viszsatérvén a sulira a legvégén volt egy kis játék. Egy négyzetbe beletettek tárgyakat: apportfa, labda, vizes palack, sipolós süni, rángatós madzag és egy zacsi kutyakaja. Meg kelett tippleni h a kutya melyiket szagolja meg először, másodszor majd harmadszor és azserint kaptunk pontot. Én a kajára, a plackra és a labdára tippeltem ebből a labda bejött a másik kettő nem. Aztán beszélgettem az olasz vizslással addig amig a többi lement. Igaz a Bc lepisilte a táposzacsit.
Végén megint ovlt elmélet. Miszerint ha a kutya már tanult valamit és többször ki kell modnani akkor tanítsuk neki újra neki. Ez alatt végig engem nézett. Itthon kipróbáltam és lehet h Hunornak többször mondom a vezényszót DE elsőre is lefekszik, leül és egyebek.
Az a csaj aki multkor azt mondta h hát a Hunor túl nagy gailityhez ma azt mondta h ekkora agarat ő még nem is látott így suliban illetve nem simogatott. Itt mgint felment az agyvizem. Miylen jogon bírálja a kuyta képességeit ha nem is látott ilyen kutyát még agiba sem menni????
Legvégén palánkos behívás volt. Hunor szépen utánnam vetette magát és mivel pórázon fogták vissza is rántódott utánan meg nem mert jönni mert félt h megint belerántanak. Szóval a csiga röhögve előzte ki de bejött az eb.
Amúgy egész idő alatt a kis nemtomilyenkeveréket istenítették h miylen jól dolgozik. Oké HUnort nem munkakutya nem néz állandóan a szemembe de akkor is többet tudott. ÁÁá egy ronda irigy dög vagyok.
Elköszöntünk, ittunk és bár a csepregi pünkösdi izébizére nem engedték be a Hunort szájkosár nélkül / a biztonsági őr ott simogatta meg odajött egy másik bácsika is megsimizni/ nem volt nagy tragédia. Hazajöttünk, volt nagy szaglászás a másik kettő részéről.
Egyébként játék közben suliban megint az volt a probléma h egyik kuytasem tud mit kezdeni azzal h Hunor beáll elé és ugat a pofájába h játszanak. Nem értik meg XD.
A maradék sajtot Totó és hunor dupla trükkökel osztogattam szét. Forog, ül és fekszik. Ez utóbbit a totó nem csinálta meg de a forog állati jól nézett ki. Bár nem egyszerre csinálják de egy irányba :D
Ma:
Remélhetőleg edzünk még egy kicsit a futtára.
Totóka futott egy jó nagyot a Huncival és megofgalmazódott bennünk az hogy: Hunor személyi trénere a Totó XD. Mondjuk tegnap kifutott a ajtón és kakor megtapasztaltuk h a Totót előző életében vagy agár volt vagy most keveredett bele valami mert úúúgy sprintelt h egy whipettet lekörözött volna.
Remélem nem sikerült túl unalmasra a bejegyzés. Nem úgy mint nekem a kuytasuli egyes elemei. Szerdán megbeszéljük a csoportbontást egy előadás keretén bellül. De nem nem ám kezdő és haladóbb csoport....hanem érzékeny és kevésbé érzékeny kutyák -.-"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése