2011. június 26., vasárnap

Sok sok dicséret

Hú hát van mit mesélnem főleg a szombati ill. mai kutyasuliról. De elöbb a péntekről. Pénteken uyganis 7,5- 8 kmt bicikliztem az ebezettel. Szépen bemelegítés, levezetés közben vágtáztattam is egykicsit és egy macska kivételével tökéletes volt.
Szombaton nagyon jó idő volt. Rövid sétával indítottunk. Tovább haladtunk az anyagban a maradig illetve a lábhozban úgy h ülve otthagyuk, teszünk egy lépést és megint beigazítjuk a kutyát lábhoz. Ennél az egynél vcan még gyakorolni valónk mert nem marad ott ülésben a "marad" vezényszó nélkül. Amúgy a lábhoz is okés volt, melettem ülés, fekvés /akár állásból is/ felülés. Sok dicséretet kaptunk a fő oktatótol. Nagyon sokat :D. Főleg miután rátettem egy lapáttal a maradnál. Sok lépés, körben körülötte, belépés mellé. Nah hát ott kész volt.
Behívásokkor valami halálos volt. Fullvágtából bejött elém, abbahagyta a játékot.
Amúgy gyakran elment szaglászni de kajával mindig fel tudtam a figyelmét vonni.
Továbbá ismerkedtünk egy két akadállyal. Minden jel szerint lesz valami "akadályverseny" nem tudom agi-nak fogjam-e fel vagy sem de majd meglátjuk. Egy sima ugró /nekünk midin/ egy rövidebb kúszó, asztal és egy "tömör" ugrás. Sima ugrón el is engedhettem Hunort, nagyon jól figyelt. De nem kisértem elé ideig így kétszer leverte. Aztán tovább kisérésnél szépen ment. Rövid kúszóba minden félsz nélkül belement. Asztalra simán fellépett. Tömörnél egyszer rá akart állni első két lábbal XD. De aztán kerülve felém is ugrott meg rendesen is. Végül itatás után már rakták volna a kúszót el most már hosszabbra kihúzva dem ondták h mi még mehetünk egyet. Ugyan a végénél megfogták de sztem simán be lehetett volna küldeni mert egyből ment bele pedig le kelett hajolnia.
Szóval jól zártuk a napot.
Ma reggel eső volt. De meg volt tartva a foglalkozás és csak az elején esett. Az elején egy "sétáló" verseny. Kinek kell kevesebbszer visszafordulnia. Tehát az nyert akinek a pórázlógást kevesebbszer vitte el a kuyta. Szépen ment és bár az új kutya nagyon érdekelte Hunort még is figyelt. Lábhoz okés minden tempóban, marad is rnedben. Lábhoz, turn, ül, marad --> eltávolodok 5 másodpercig állok --> visszamegyek,belépek mellé és klikk és jutfal. de volt hosszabb is h belépéskor tovább lábhozban és egy fektetős eltávolodás, belépés, felültetés és utánan kaja. Nem ment el a figyelme annyira h ne lehessen simán hangal felhívni <3
Aztán elengedésnél gyönyörüeket futott. Előző nap is az aerdale-lel játszott, most is. de nem oylan durván. Tegnap még egy kannát is kapott a seggébe. Abbahagyta a durva játékot de nem különösebben hatotta meg a dolog XD. Az oktató azért ragaszkodott hozzá h behíváskor adjak neki jutfalt amit ő majd odaad a kutyának ne legyen "harag". De az elöbbi jelek szerint nem volt :D
Aztán votl egy csapatverseny. Kapuk közt kelett átmenni ak utyával úgy h a póráz lógjon, kezedben egy fakanál a fakanálon egy labda. Hunornak most jutott életében először érdeklődni a labda után ezért az első menetet jól el is csezstük. A 2.nál a csapatunkba én indultam először. Mamma mia kiegyenlítettünk :D tanfolyam végén lesz eldöntve a küzdelem. Mi ez a rejtéjeskedés?? Nem tudom mit terveznek XD.
A szombati foglalkozás kedden lesz megtartva a vasárnapit meg majd valamikor utánan héten mert elmennek táborba és nem tudnák hétvégén.
Ez nekem jól jön ki nagyon. Hisz 2.-án ugyse tudtam volna menni mert VADÁSZNAP!!! Idén is lesz vadászkutya bírálat és visszük a címvédőt meg Hunort. :))))

5 megjegyzés:

  1. Szia!
    Ügyesek vagytok nagyon, de nekem lenne egy kérdésem. Ugye ti a belül fordulást a "turn" vezényszóval csináljátok. De megy anélkül is?? Mármint vizsgán az egy plusz vezényszó és nálunk ezekre nem kell külön vezényszót mondani, hanem a "lábhoz" vezényszóval kell megcsinálnia rendesen.

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Megint ide válaszolok. Okés, csak kíváncsi voltam. De amúgy nehogy rossz néven vedd!

    VálaszTörlés
  3. Szia! Nagyon jó a blogod. Honnan veszed ezeket a jó trükköket? Olvastam a netboardon, hogy a foxid több, mint 34 dolgot tud. Miket? Nekem is agaram van whippet és imád tanulni. Sok trükköt tud már, de még sokat akarok neki tanítani. Mi is tükörsuliba jártunk.

    VálaszTörlés
  4. Nos álltalában nézek dd-s vidiket ileltve rákeresek youtube-n a "turtoriálra" ha nem jövök rá magamtól.
    Totó úúhú hát ezt ígym ost ide nem irom le de ha adsz egy e-mailt v msn-t kakor elmondom őket :D
    Amúgy köszi a dicséretet igyekszek nem unalmas lenni. Hova játrok suliba?

    VálaszTörlés
  5. Népszigeti suli. Örülnék ha leirnád: gmail esznelkuli
    Köszi előre is.

    VálaszTörlés