2011. július 3., vasárnap

Hunor első coursingja

OMG OMG OMG
Ki hitte volna. De most komolyan. Én a bírtálatot vártam a legjobban a tegnapi vadásznapon, és azt hittem a futtatás csak ilyen kis mellékes lesz. De hatalmas élmény volt. Viszont az elejéről kell kezdenem
Reggel összepakoltunk, útközben felvettük Arankát aki totál be volt egész nap depülve. Amikor odaértünk még nem voltak sokan de már elkezdődött a főzőverseny, a motoros bemutató is már megnyilt és voltak már árusok. Találkoztunk Kökényékkel. Nagyon megnőtt a drága de annyira máshogy néz ki mint Hunor de erre még visszatérek.
Hunor nagyon sok simit és dicséretet kapott. Ő persze bújt mindenkihez. Viszont semmit sem lopott el :D. Elég sokára de jöttek agarasok is futtatni. Találkoztunk Jankával és a gazdájával. Aranyos jófej kutyus ovlt és nagyon tapasztalt. De ismét erre is viszsatérek
Voltak kis agarak *.* oh istenem hát az olvadás volt. Akik ott voltak agarasok megállapították h Hunornak Hortaya jellege van. Úgyanúgy mint a fórumon is. Ott is ezt írták. Hát akárhány magot láttunk sokkal kisebbek voltak mint Hunor, vékonyabb fejjel, vékonyabb lábakkal. Oké gondoltam h Hunor nem teljesen úgy néz ki mint egy mag. DE ENNYIRE?
A bírálat nagyon sokára kezdődött. Jött közbe egy labis, egy weimari vizslás /akkora volt az a kutya hogy húú/ egy magyar vizsla akit kizártak mert felül-elöl hiányoztak a fogai...és a gazdája ezt eddig észre sem vette, hát felháborító....aztán ott ovlt a tavalyi 2. helyezett erdélyi kopó. Nagyon kedves kutya :) 3 db foxis, egy drótos vizsi, egy nagyon kölyök magyar vizsla, egy másik mag akit beneveztek ide de nem futtattak. ha valakit kihagytam szólljon.
Aranka nagyon jó minősítést kapott mert húzta a földön magát egyszerüen felvezethetetlen volt... Hunor is nagyon jót. Azért mert a ring egy részén állandóan felugrott rám meg játszott... Hát azt hittem én ott ájulok el..ilyet még SOHA sem csinált tudta mikor kell komolynak lennie. Ráadásul elötte pont ott gyakoroltunk és hát komoylan kész voltam. Beállítani gyönyörüen lehetett, a fogait én mutattam meg. De igazából nem is foglalkozok ezzel a felugrálással mert hát nem kiállítási kutya..és egyszeri alkalom volt. Sajnos a bírálati lapokat ott felejtettük de kaptunk két kicsi zacsi tápot.
Bírálat után elmentünk a coursing pályára. Mondtak pár szót a magokról és külön mondták h most egy tapasztalt szukát /Janka/ és egy életében először futó kutyát fognak látni.
Mondták h előre vegyem le a pórázt, fogjam meg a nyakörvét. Nagyon izgultam dübörgött bennem az adrenalin. Kihúzták a műnyulat ami egy tescos nejlonzacsi volt :D. Négyzet alaku volt a pálya. Jankáék kicsit elöbbre álltak mi kicsit hátrébb. Kicsit késöbb de amikor elengedtem a Hunor pórázát olyan startot vett hogy asztapaszta....innentől mégtöbb adrenalin öntött el. Fantasztikus érzés noha lehet h többnyire a Janka után futott nem a műnyul után. Nagyon élvezte, látszott rajta.
Következő műnyulkihuzáskor Janka szabadon volt és egy igenhülyeagyament öngyilkos merénylő nyul kiült a pálya melletti búza szélébe. Hát Janka észrevette. Volt élőnyulas bemutato XD. Át az uton, be a kukoricásba. Végül Janka is és a nyúl is megúszta. De éppen hogycsak.
Következőkben két csíkos agár futott aztán a Hunor meg egy másik kezdő de eljátszották így a másik tapasztaltabb csíkossal ment. Az meg közben valahol elkeveredett de Hunor végig ment a műnyufi után, a szájába is bevette a végén. Utoljára pedig megint Jankával ment. Nem tűnt különösen fáradtan, és látszott rajta h nem ismeri a pályát és mekkora kanyarokat vesz. De azt modnták h elsőre tökéletes volt. Persze amikor megállt a műnyul rendszeresen rá kellett vetnem magam mert neki jó szabadon, ő még menne XD.
A foxikat is futtatták meg egy wels terriert és egy keveréket, hááát nagyon aranyosak voltak. Téptek mint a fene.
Videó is és kép is lett Hunor futásáról amiért köszönet Agaras Zsófinak XD. A képek késöbb lesznek meg de a videót itt és most megtekinthetitek :)



Vadásznap után letettük arankát exmostohaapámnál. Ő behívott minket, mert oszt. találkozója volt és kaptunk egy kis pörköltet. Hunor kapott még több simit, átugratott egy ember felett aki fekvőtámasz "pozícióba" volt XD. Nem lopott pörköltet de figyelnem kelett rá. Csináltattam még vele pár trükköt is.
Amúgy a kocsiba hazafelé aludt a drága. Itthon meg a plédjén.
Nagyon nagy élmény volt és remélem eljutunk majd még ilyen coursing edzésre mert az egy utánozhatatlan érzés.

2 megjegyzés:

  1. Fúú, de irigyellek:) Már nekem is többször átsuhant a fejemen, hogy Brúnóval egyszer el kéne menni kipróbálni a coursingot, mégis csak foxi legbelül:) Csak vannak olyan hülye félelmeim, hogy mi lesz akkor, ha csak még jobban rákap a vadászatra...
    Hunor nagyon ügyes, olyan szép a mozgása a videón! Hol volt a vadásznap?

    Kötődési tréning: ha jól értem, akkor egy nap egyáltalán nem kap enni, az összes többi napon pedig a kajája egyik felét rendesen, tálból kapja, a másik felét pedig kézből. Ugye?

    VálaszTörlés
  2. Na ugye! Én mondtam :D Örülök hogy sikerült kipróbálni...

    VálaszTörlés