2015. december 1., kedd

Do as I do 1. lecke

Hello!
Csak, hogy saját kis életem újabb kihívások elé állítsam - mintha edidg nem lett volna elég az, hogy Hunit oktatom - elkezdek egy új projectet ami ugyan hirtelen és váratlan hozta meg a kedvem, rmeélem a lelkesedésem nem fog apadni később se.
Valójában ez nem az első "tanóra" mert az nekem folyt a gép előtt ülve. Yep....abszolúte halvány lila gőzöm nem volt mi is ez míg a következő cikket el nem olvastam: http://undogmatik.blog.hu/2015/04/03/do_as_i_do_tedd_amit_en_kepzes_szorakozas_es_hatekonysag
Igazából eleinte csak kiváncsi voltam, miből is állhat a dolog, hiszen el sem tudtam képzelni mit takarhat a "csináld utánam" módszer. Aztán megfigyeltem a következő gyakorlásnál egy furcsa dolgot vettem észre: szeretek változatosságot vinni a gyakorlásba, így elővettem a kedvenc nagy csomóját. Ha simán felé dobtam/csúsztattam aj árólapon őt is csak felém lendítette ahogy azt mindig is csinálta apport tanulásnál. De amikor átszaltóztattam a levegőbe ő is felfelé dobott egyet rajta. Bár a csoportba egyértelmüen választ nem tudtak adni láthatlanban a jelenségre - hogy ez tényleg utánzás vagy csak játék - felkeltette az érdkelődésem, illetve a poszt alatti visszajelzés, miszerint érdemes lenne elkezdeni megmozgatta a fantáziám. Huni mindig is vizuális tipus volt, szereti ha megmutatom neki a dolgokat, szóval miért ne próbáljuk meg? főleg miután megtanult hazaérkezéskor mosolyogni nekünk :D
Szóval az első lépés az volt, hogy kigondoltam, mi legyen a három alap mozzanat. Kettő ebből már biztos, hogy továbbjön de a harmadikon még gondolkodok.
Miután átvettük az épp tanulandó dolgokat felvettük az alaphelyzetet: mivel Huni utáll ülni az állás az alap. Ezután nem a tengelyem körül fordultam meg, hanem mint ő, tettem egy kis kört aztán kiadtam a parancsot: Csináld, forog. Elsőre tolatott egy picit ezért ki kellett andom még parancsot de második próbálkozásra már ment elsőre, egyszer kimondva. A másik a fekszik lett mint feladat, ez elsőre ment. Az orral érintés első alkalmakkor csak mutatásra, de az én saram, hiszen régen kértem tőle ilyet de egy pár pórbálkozás után már kapizsgálta, viszont van, hogy mutatnom kell, ezért ez nem biztos, hogy jó lesz. A másik kettő viszont biztos maradni fog, mert azok elég jól vizsgáztak. Szépen megvárja egyébként amíg a végrehajtást kérem tőle.
Ha nem válik be, vagy beletörik a bicskám, végül is megpróbáltuk legalább :D de remélem szépen tudok róla egy naplót vezetni, és majd meglátjuk mi lesz.

_________________________________________________


Hy Guys!
So, just because i don't have hard enough time with only Hunor being my student, i decided to do a new project with him. Well for the first time i was only courious what does "do as is do" method mean. i didn't want to try it out or anything. But after reading an article: how should I start etc... i found out a pretty surprising thing about Hunor: I like to make the trainings interesting so I used his toy as a new thing in a training. When I only trow it simply, he trow to me the same way - as he did every time since I try to teach him the apport - and when I tro it in the air, he did the same thing: he swinged the to above his head. I was impressed. In the hungarian facebook group, they couldn't give me the answer if it was an imitating or just a simple playful move but they told be: it would be interesting to start doing it with him. Especially because Hunor always learns with luring, meaning that he likes when i show him what to do. And one more thing: though the time he learnt to smile when we arrive home, because we smile too.
Okay the first leasson with him was deciding the three cue. Two of them is ready one is so so.
The first is the piruett. The basic is standing, because hunor hates sitting. So I left him standing stay and did a small circle than said: "do it, piruett" for the first time he did a little walk backwards but for the second time he did it.
The second cue is lay down, wich was perfect for the first time.
The third is touching with the nose. Well its my fault that we didn't really practised this for the long time and I do had to show him what to do with hand move, but for the third of fourth time it looked like he is getting the hang of it but i will thing about this.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése