2011. szeptember 9., péntek

Az agár az agár

Hát ez nem lesz agy túl pozitív hangulatú blogbejegyzés. de muszájegyszerüen muszáj leírnom. tudom nem sok értelme van, alig van ki olvassa a blogot és igazából nem is tudom h miért írom meg. talán mert szeretek mesélni.
Eljutottam egy mélypontra. Szembesülnöm kellett azzal amiről próbáltam hitegetni magam h megoldható. Hogy majd csak elérek valamit. De kénytelen vagyok rájönni h nem. Konkrétan persze Hunorról van szó. Arrl az gaárrol akit szeretek és mindig szeretni fogok. Aki fényt hoz szürke kis hétköznapjaimba, aki pótolja azt ami nincs. De tényleg kénytelen vagyok rájönni h ő ilyen és ilyen is fog maradni. Hiába hitegetem magamat hogy nem agilitykor nem fog lemenni. Mindig meg lesz rá az esély. Ő egy agár nem ölhetem és nevelhetem ki belőle azt ami. Nem mintha akarnám. Egyszerüen kevésnek érzem magam hozzá. Tényleg mindent, de mindent megpróbálok megadni neki. De nem érzem h látszódna. Szívesen futtanám vagy űznék vele olyan dolgot amit szeret de nem tudok. Szivesen elengedném de nem lehet. Bánt a odlog. Bánt mikor bezsong egy macskára és lehetetlen kizökkenteni, bánt amikor bármit teszek a figyelméért ő jobban figyel a zajokra. Igen agaram van és igen rájöhettem volna elöbb is ezekre a dolgokra. Sajnos annak idején mikor elkezdtem az agarak iránt érdeklődni, senki nem írta le a "negatív" dolgokat. Mindenhol az volt h ha korán kezdem szépen behívható lesz és h otthon nyugis és nem utolsó sorban ragaszkodó. Sajnos eme legutóbbi dolgot nem érzem. Úgy érzem h csak azért jön oda mert akar valamit. Kaját, jutit vagy egyszerüen h bemehessen. Bármiről akarom letiltani nem teszi meg. Megtanítottam dolgokra igen. Nem feltétlenül várom el h kaja nélkül megcsinálja őket. De sétakor is sokkszor le se szar. Nem értem, belehalna-e ha egyszer rám nézne? olyan fura látni h mások kutyái menynire figyelnek rájuk, mennyira ragaszkodnak vagy nézik h mit akar a gazdi. Fáj. Tudom h ÉN csinálok valamit rosszul. De nem tudom mit. Volt már aki azt mondta h ez ak uyta iylen fogadjam el, más pedig h ragaszkodik hisz búj. Nem tudom. nem tudom mit gondoljak.
nem akarom feladni, nem tehetem meg h feladom és azt sem h le akarom "váltani". Ő az enyém. felelős vagyok érte és nem egy póó amit le lehet cserélni. Így is nagy port kavart amikor a Totóról készült honlapot leváltottam. Sokan nem értik meg mostanáig sem h miért. Milyen okaim voltak. Tényleg szeretnék egy kutyát kaivel elengedve lehet sétálni, akivel csak úgy for fun lehet trükközni. Ninsc tökéletes kuyta, Nem is ezt mondom. Tudom Hunor még alig mulott 1 éves és milyen szemétség tőlem h a jövőben gondolkodom. Csupán telhetetlen vagyok. Igen az és utállom is magam. haj de még mennyire.
ne értsétek félre nem váltom le a Hunort, nem ajándékozom el és továbbra is foglalkozok vele. Csupán leírtam mi bánt. És tudom h bennem van a hiba teljes mértékig. nem mondom azt h csalódtam a kutyában meg ilyenek. Mert ő egy csodálatos kuyta. csak annak idején nem így képzeltem el.

12 megjegyzés:

  1. Szia!
    Ne keseredj el, hiszen szuper gazdi vagy! :) Attól, hogy nem annyira bújós még szeret hidd el. Mollynak is volt olyan korszaka amikor nem volt bújós és most sem az az öleb. De ettől függetlenül TE vagy az ő gazdája a vezére. Mindekinél vannak hullámvölgyek, kinek milyen napja van. Sokszor írod, hogy milyen ügyesen sétál! Lehet rossz napja volt. ;) Szóval fel a fejjel. :)

    VálaszTörlés
  2. Szia, én pontosan ugyanazt érzem sokszor. Hogy mindent megpróbálok, mégsem megy, hogy másnak bezzeg működik, és imádom, de tudom, hogy ennél jobbnak kellene lennie, és rajtam múlik, de nem bírok el a feladattal. Csak azt tudom mondani, hogy ilyenkor jó kicsit kidühöngeni magad, aztán megtalálni a szép pillanatokat, és azokat élvezni. Nálam az ilyen mélypontok tartanak pár napig, viszont utána erősebbnek érzem magam, és tisztábban látok. A pozitív irányba történő változások úgyis akkor érnek, amikor kiegyensúlyozottnak érzed magad és a kapcsolatotok (a saját, és nem más mércéjével). Hunor nagyon okos kutya, sokat tapasztaltatok és tanultatok együtt, és igen egy agár, de épp azt szereted benne:D

    VálaszTörlés
  3. Szia! Hunor agár és az is marad. Ne hallgass tapasztalt kutyásokra, akik nem agarasok! A kutyaiskolásoknak, pedig ne engedd, hogy átmossák az agyadat. az agár nem belga juhász, nem border, és nem is nj. Én is hasonlóan éreztem, amikor suliba jártunk, beletették az agyamba, hogy nem vagyok jó falkavezér. Persze, lehet de az agárnak nem lehet parancsolni, ha vadat lát. Ha beveszed azt amit a suliban mondanak (te is tükör suliba jártál) és végigviszed amit mondanak, nem marad agarad, hanem csak kutyád. Vedd tudomásul,hogy az agár ha űznivalót lát, akkor nem tudod kontrollálni. Ezzel együtt kell élni. Én azt látom, hogy, én lennék a Te kutyád,mert sokat foglalkozol vele, és kielégíted a mozgásigényét. és szereted. Én kb három hónapja vettem részt egy középfiokú tanfolyamon, az már nem agárnak való, én is azt éreztem, amit Te (pontosan), de vége lett a sulinak és a saját módzsereimet használtam, azóta jobb a kapcsolatom a kutyával (sokkal). És ne feledd Hunor fiatal, még nem ért be az agya. az én kiskutyám feje is 14 hónapos korában kezdett beérni és egyre jobban vagyunk. Az agaras fórumban azért segítenek inkább rájuk hallgass, ne pedig a kutyasulikra és ne hasolnitsd össze az agaradat más kutyákkal. Remélem segítettem.

    VálaszTörlés
  4. zsofi: bujós de mint írtam úgy érzem h nem amiatt bújik mert szeret hanem mert akar valamit. amit végülis megértenék mert viszonylag én is hasonló vagyok XD

    mangolucus. én is így vagyok vele h egy iylen mélypont után jobban érzem magam. ezért volt muszály h itt kidühönghessem magam :D

    esznelkuli: nekem konkrétan nem mondták azt h nem vagyok jó falkavezér sőt mondták h van tekintéjem vele szemben /lásd 40 fokban a kutya az árnyk és víz felé vette az irányt de végül úgy döntött odajön hozzám a napon/ csupán szeretném ha agizhatnánk és nem tudom h ez a nagyon zsákmányos dolga mennyire befojásolja. Igazából SZERETEM azt h ilyen. Mert különleges. mert nem csak egy "műkutya" minden ösztön nélkül. Csak néha nincs hozzá türelmem h megvárjam amíg "kidühöngi" magát.
    Örülök h úgy látod h eleget mozgatom én nem úgy látom XD.

    VálaszTörlés
  5. A tökörmódszer lényege szerint, mármint ha jól értem, akkor vagy falkavezér ha mindenről le tudod tiltani a kutyát igy az üzésről is.
    Nálunk pld érdekes, mert az egyik whippetem aki három éve coursingezik, tökre lenyugodott tőle, és már nem para, ha futó, vagy gördsezkás megy el melletünk. Őt talán még a vadról is vissza tudom hívni, bármikor odajön ha hívom. A kiswipi pedig nem támad senkit, csak a műnyulat, viszont nem hívható be maximálisan. EGy magyar agár tenyésztő mesélte épp most a cousring eb-n hollandiában, hogy ismert olyan sikeres angol agarat, aki nagyon jó pályakutya volt és póráz nélkül vitték fel és hozták le a pályáról. Hódmezőn hétvégén volt aki elment a nyúl után valaki pedig nem.Sokféle agár van.
    De szerintem fog érni és nyugodni Hunor.
    Miért befolyásolja az űzési ösztön az agilityt? Ott nincs mit üldözni szerintem. Ahogy én tudom a pályák körbe vannak zárva, nincs ott semmi üldözendő.Ismerek olyan agarat aki agárkodik és agizik is. Sőt a tenyésztő mondta, hogy több is van. Szóval ezen ne parázz sztem.
    Nézd csak: http://tegar.hu/index.php/agility.html
    http://newhibrydwhippets.info/?lang=hu
    http://whippet.mlap.hu/#/html/18171766/render/hazon-kivul
    ezek whippetesek!

    Sztem vágj bele bátran ha sokat dolgoztok, akkor annak meg lesz a gyümölcse is.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépen köszi a biztatást és nekem ism ondták már h kutyás versenyen nem valószínü a macska és én is remélem h Hunor nyugodni fog.
    Ami a vadakról való letiltást illeti. Én egyenlőre nem látom úgyh le lehetne tiltani mert nagyon zsong. Az a gáz h úgymond "gyakorolni" sme tudjuk az elegedést mert nincs olyan h valamelyik vadász ne lenne ak özelben.
    Szívesen vinném hunort gyakrabban coursingre de erre tényleg nincs lehetőség :S ccsak max egyszer-egyszer ha a közelben rendeznek.
    Nagyon jó lehet h iylen behívható whippid van :) Meglátjuk még Hunor hogy alakul. nagyon szeretnék vele gaizni de most már nem csak rajtam múllik / hanem h indítanak-e kezdőt ://

    VálaszTörlés
  7. Hmm, én nem hinném, hogy agility-t negatívan befolyásolná a vadászösztön, sőt ki tudod használni, hiszen mi is pl. játékkal tanítjuk a kutyát, azért fut a pályán, és figyel annyira, hogy megszerezze a végén a játékot. Az azért nagyon ritka, hogy egy vad elszaladjon a pálya mellett:) meg ha beleszokik a szituációba, akkor nem fogja érdekelni, hogy mi történik a pályán kívül. Mangóval is akadtak jó párszor behívási gondjaink, hogy elszaladt vmi láttán, mégis 1 év alatt egyetlen egyszer hagyott ott engem a pályán, egy kuka miattXD Remélem engednek titeket agility-zni, és indul is kezdő. Egyénileg nem lehet menni? Nálunk pl. nem indítanak kollektíven kezdő tanfolyamot, bárki bármikor becsatlakozhat.

    VálaszTörlés
  8. nem tudom mennyit kell mozognia egy MAG-nak, de a megfelelő sétahely megtalálása nekünk is 1 évbe telt. Azért én sem kísértem a sorsot. itt is sok vadász van és sok vadkutya. Mi most egy ismerős bekerített halastavához járunk, hiába van engedélyünk, én parázok, nehogy valami vicces kedvű vadász belőjön a területre.

    Ami a bújósságot illeti, az is fog fejlődni hidd el. Csak idő kell ahhoz is. Amúgy nekem is sok idő kell, hogy el tudjak valakit fogadni, de ez sztem nem baj. A kiswhipimet is most kezdem megismerni és elfogadni, 1 éves kora után.

    A coursinggal azért vigyázz, mert lehet, hogy még űzősebb lesz tőle, de lehet, hogy nem.

    VálaszTörlés
  9. mangolucus: nem indítanak...nem lehet becsatlakozni. Amit én nem értek..leglább néznék meg h mehetek-e majd kezdőre de nem. Szal fortyogok rendesen -.- Remélem Hunor megtartja jó szokását és maikor "munka" van akkor továbbra sem fog elmászkálni mert eddig ezt tartja.

    esznelkuli: hát sztem nem változtatta meg első coursingja sem. Ugyanúgy hisztizik ha valami "zsákmányt" lát mint elötte. Rontani nem ronthat rajta és legaláb egy picit azt csinálja amit annyira nagyon imád.
    Én sokáig nem bíztam meg benne és lassan ismertem ki. Most már naggyából tudom mire hogyan reagál.
    Ami minket ilelt talán egyik simerősünk karámjába majd egyszer-egyszer elvihetem a hunort amúgymeg maradunk pórázon :S

    VálaszTörlés
  10. Szia! Én csak tanácsot szeretnék adni: itt jön a képbe hogy" KUTYA ÉS EMBER KÖZÖTTI KAPCSOLAT" Ami annyit jelent ,hogy érzelmileg is kötődnie kell a kutyának hozzád ahhoz hogy érdekelje hogy ott vagy ! És te annak idején és most is arra figyeltél hogy Agár és egy kicsit csökkentsd az aktivitását / lefáraszd /tanísd, igen ez kell is, de napi 24 órából egy kevés legyen és hiddel többször kevéssel befogsz érni. Kötödni a kutyádhoz különböző módszerekkel lehet illetve forditva is Már az is sokat lejent hogyha te eteted, vagy esetleg csak ugy próbálltok közelkerüli egymáshoz hogy játszotok lehet ez neki még nem elég vagy nem tud megnyilni némely kutyáknál ez nehéz, ahogy látom ilyen szinten Hunor szerénny.. Bróbáljatok egy kicsit pl összebújni beszélgetni mert kutyákkal lehet megértik bajaidat...stb ez több személyi tapasztalatom..
    Kutya pszhihológia.

    Remélem sikerül:
    Üdv:SpaniDogs

    VálaszTörlés
  11. Istenem -.- te és a testvéred kicsit kiakaszt. Azt hiszitek h oylan oskat tudtok. Szted nem simogatom, nem ülök le mellé beszélni? játék nélkül tökéletesen tudunk játszani és a legjobb összekovácsoló erő a séta. Mint már melítettem NEM lehet kötődés tréningezni mert nem fogyhat.
    Szeretném ha nem írnál kutyapszihológiáról ami ad1 én is utodm ad2 neked nem volt még dolgod agárral .

    VálaszTörlés
  12. Bocsánat én csak segíteni akartam, tesóm most kezdte ,de én több mint 6 éve ezzel foglakozom !

    VálaszTörlés