2014. június 29., vasárnap

Agility és miegyéb

Sziasztok!
Ugyan az előző blog kicsit késve érkezett, de most időben leszek :D Nem is húznám az időt bele is vágnék, a héten mi történt velünk.
Hétfőn rápihentünk a vasárnapi bemutatóra és nem igen vettem elő az agárgyereket. Kedden megejtettünk egy normális gyakorlást, klikker nélkül mert az, mint a bemutatón kiderült eltörött. Nem tudom nekem hogy bír folyton eltörni pontosan ugyan azon a helyen a klikkerem, de ahhoz képest ez egész sokáig bírta. A lelkesedésben nem volt hiány, nagyon kis ügyes volt, a kűr elemeket is szépen külön-külön átvettük, ráérek még összerakni. Mondom ezt most, és pillanatokon belül itt a falunap ><. De elég ha én nagyon megtanulom a felturbózott változatot, ami még, bevallom hősiesen nem történt meg. Egy-két elemet még indig variálgatok, vagy azért mert nem tanultuk meg amit akartam, vagy azért mert biztosra akarok menni.
Szerdán pihi volt, csak lementem a művelődési házba megbeszélni a falunapi azaz Juli 12.-i fellépésem. Három óra tájékán leszünk, két fellépő között. Ez már csak azért is jó, mert addigra már nem ebédelnek annyian. A színpadot múlt hétvégén megnéztem Pusztacsóba, és elég jónak találtam, de feltételezem ha az akrobatikus rock'n'roll-osok nem csúszkálnak jobbra-ballra rajta, akkor mi sem fogunk. Az a hétvége egyébként elég sűrű lesz, mert este megyek Szofiéknak segíteni az éjszakai CAC-ra Szombathelyen, ahogy másnap a CACIBra is kimegyek kutyástul vagy nélküle, az még elválik. Végül is nem én vezetem fel Szofit de ott leszek támogató erőnek ><
Csütörtökön rápihentünk a péntekre, félig-meddig. Reggel ugyanis, így két hónap után elvittük kontroll vérvételre. Most már szokás, hogy totál örül a dokinak a kis naív, és egyre jobban tűr úgy nagyjából mindent. Most ugyanis nem raktuk fel az asztalra, hanem csak leültettem és megfogtam a fejét. Szépen viselte, nem volt vele semmi baj. Most csak májfunkciót kértünk, mert arra kell figyelni.
Pénteken megint elmentünk agilityre, egész egyszerűen azét, mert most két hétig nem lesz Anett az edzőnk, és én utána sem hiszem, hogy tudok menni mert készülni kell a dolgokra. De majd meglátjuk, hogy alakul, mindenesetre most mindenképp kihagyás lesz.
Előtte beugrottunk Hunorostul a Fressnapf-ba, klikkert, konzervet és jutalomfalatot / itthonra/ venni. A kajákhoz nem vittem közel mr. Kleptománt, de a személyzet odáig volt tőle ><.
Na szóval edzés: jött Dió is, Laura és Lola, Bogi / mint megtudtam ></ és Maszat a labi, akinek a múltkori bejegyzésben szintén nem emlékeztem a nevére, továbbá itt volt Wade is.
Teljesen ünnepi pillanat keretein belül, időben kiértünk így segítettem kipakolni a pályát.

Az elején a 3. el volt 90°-al fordítva és úgy kellett volna, mint a hatost, ugrani. Namármost ez így mind szép és jó volt, de Hunor úgy döntött, most köcsög lesz. Minek ugorja ő át, ha egyszer ki is kerülheti, tehát az első pályára lépésünk abból állt, hogy egyes-kettes ugrattam vele és pihi. Igazából kétszer a legelején próbáltuk a hármassal együtt, de vagy elszállt vagy elszállt.
Dióval az első pályára lépésemkor az egyenes kúszót próbálgattuk. Ha az Anett fogta, minden gond nélkül már a végén magától is belement, beküldeni viszont nem lehetett. Aztán vele is mentem kettő majd három ugrót, oldalról irányítva is, nem csak úgy, hogy otthagyom maradba és beállok vele szembe. Nagyon rá volt pörögve a játékára.
Hunornak jót tett, hogy Dióval féltékennyé tettem, ekkorra már a fent látható pálya volt kirakva, Lauráéknak, ezért nekünk sem variáltuk át, mert látszott, hogy nem ment. Szóval most már nagyon jól ment az ebzet, és nem köcsögösködött. A kúszóba nagyon szépen bement, az ötös mindig sikerült utána, de hatosra nem igen tudtam ráhúzni, ha sikerült is, akkor meg hetest egyszerűen megkerülte, nem ugrott vissza felém. Külön az a két akadály sikerült, aztán egyszer a kúszótól menve is. Itt már nem ő volt a köcsög, én hibáztam mindig el. De jól ment, és elég sokáig is tartott az agyacskája. Aztán nekünk ennyi is volt, a végén pár ugróval befejezve. Egyébként itt is volt egy-két kikerülés de alapvetően már nem csinálta. Egy picit a legelején felhúzott, de szerintem tudta is, bár igyekeztem neki nem mutatni, mert tudom, hogy az nem jó.
Dióval ezután megint próbálgattuk a kúszót, most Wade érdekelte nagyon, ha ő állt a kúszó végénél, akkor biztos, hogy átment rajta. Megállapítottuk, hogy a jatékot csak akkor veszem elő, ha már megcsinálta a feladatot, és nem azzal irányítom. Ugróknál ez jól is működött, a kúszóba küldés lesz a következő nagyobb feladat. Egyébként nagyon nehezem szokom meg, hogy terel. Hú olyan agyhugykövet tudok néha kapni tőle, hogy folyton félkörösen mozog, hogy az észveszejtő. Hunor egyenes vonalban mozog és PONT arra megy amerre - jobb esetben - mutatom nem egy full másik ívben.
De azért az agarat sem kell félteni, ha hülyeségről van szó: Wade ugat kikötve, mert ő menne. Hunor elkezd ugatni, mert Wade ugat...megint az egy bolond százat csinál szindróma.
Wade a végén, gőzkieresztéskor meg is kapta: Hunor elfutott, Wade észrevette amikor jött vissza és kergetőztek egyet, Hunor átkapcsolt picit vadászba és levadászta Wadet a földre, a nyakánál fogva. Nem durván, de azért párszor leteperte a földre, amikor picit durvább volt rászóltam, de vette a lapot. Diókát nem bántotta, pedig ő meg Wade után futkozott ><.

Wade 


Maszat

Megy :D




Jajdeszereti :D

Pupákok. Hunor feje !?
Agility alatt anyukám felhívta a dokinkat a véreredmények miatt. Na akkor törtem egy picit össze: a Doki elmondása szerint semmi nem változott, az értékek ugyan azok, annyi különbséggel, hogy a másik érték, ami éppen pont a határérték alatt volt, az most felette van. Komolyan mondom nem hiszem el. Nem mozgattam annyit, adtuk neki a vitamint, a máriatövismagolajat, mindent és semmi változás két hónap alatt. Így a doki azt mondta, a krumplit váltsuk le rízsre. Igen ám, de van itthon egy nagyon megbízható könyvem, aminek a szövege, annak ellenére, hogy nem épp egy friss példány, fent van számtalan honlapon is azt írja: hogy a májdiéta tartalmazza: krumplipüré?? Most akkor miről beszélünk? Igen tudom, nem kéne jobban hinnem egy könyvnek, mint egy dokinak, de az a könyv sosem mondott még rosszat, azt is írja továbbá, hogy mozgatni lehet rendesen, mert az jót tesz neki. Szóval vissza fogok térni a régi kerékvágásba vele: több séta, egy-két kocogás is vagy esetleg bicaj szépen fokozatosan, tározós túra picit rövidebb kiadásban ugyan, továbbra is vitamin meg magolaj aztán majd meglátjuk. Külsőleg, viselkedésileg semmi nem látszik rajta: lehet vele játszani, jókedvű, szociális, a széklete rendben, étvágya kifogástalan, kinézete a szokásos de elmegy, ugatgál, ha menni kell jön, fut és nem fárad ki nagyon hamar nulla kondi ellenére se. Nyilván azért oda fogok figyelni rá továbbra is, kipróbálni más természetes gyógymódokat, de ártani nem ártok neki szerintem. 
Szombat pihenő nap volt neki, mert én egész nap nem voltam itthon. Vasárnap pedig bár indultam vele sétálni, még is csak elmaradt, helyette átvettük a kűrünk pár sarkalatos pontját egyben, és kidolgoztam pár kérdéses részt. Kicsit melege volt, de alapvetően nagyon jól ment neki.
Bütyök hírek: valamelyik nap erre sétáltak Bütyökék, Aranka is itt volt természetesen. Lehoztam a vizslagyereknek a frizbit /az anyját nem érdekli/ párszor elgurítottam neki, hogy felfrissítsem az emlékezetét, tyűdejólmentrá *-* Nagyon tetszett, aztán gondoltam megpróbálom dobni. Mégpedig úgy, hogy állt velem szemben, és egy picit sréhen el mellette, hogy nyúlnia kelljen hozzá, és elkapta, nem is egyszer. Volt neki nagy dicséret meg minden, nagyon ügyes volt, ahhoz képest, hogy rég vettem elő neki, mert mostanában kevesebbet találkoztam vele. 
-----------------------------------
Hy guys!
O my god, I don't know where to start ><. Sooo on monday, after our little show, Hunor got a little rest day. Unfortunately my clicker broke, so on Tuesday we had a little practise without it. He was good, and we practised the routines segments separated.
On Wednesday he got a little rest day again, We are going to take part in the "village day" I don't know how you say it in english, but its kind of a fest. There are a lot of programes, and we are going to do a dog dancing show on stage in a little break.
On Thursday we went to our vet for a bloodtest again, because of his liver. He was really well behaving and calm.
On Friday we went on an agility training again, because we will have a little break from it, for about 2 or 3 weeks. Firstly Hunor didn't even jumped. He was like: oh i can come to you next to it, i don't have to jump. I got a little angry, but after we practised the tunnel and three jumps with Dió, Hunor showed that, he can do it well, I was just too slow on the sixth obstacle. You can see the course if you go up on the page.
Anyway, Dió was really good Im proud of him, and Hunor too. After that we let the dogs run. Hunor played a little bit with Wade.
We also got the blood test results, but nothing good came out of it. His liver numbers are the same, 3x higher than it should be, and the other number is higher than two months ago. I don't know why, we gave him B vitamin and that herbal oil but nothing changed. But Hunor is well, he plays, runs, eats well, his stomach is also good, he is happy, good working, energetic. Nothing bad sympton... I have a book, a really good book, and that writes: you can move with the dog, it also says the liver diet and everything we give him is in it...so Im going to  walk more with him, and search for other treathments.
On saturday he had a little break cause i was busy, on sunday we practised the harder routine elements together. The weather was a little bit too hot, but he worked well.
A little Bütyök news: he came over, and i played with him a little bit with frisbee. He catched it in the air! :D i was soo happy.
I hope I was understandable, its a little bit messy ><

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése